Op zaterdag 30 mei 2026 was het zover: Brandweer Bellingwolde opende haar deuren voor het grote publiek. Als EHBO Westerwolde mochten wij op deze prachtige, zonnige dag natuurlijk niet ontbreken. Het was een fantastisch evenement vol actie, spectaculaire demonstraties en gezelligheid voor het hele gezin. We kijken dan ook met een heel groot gevoel van trots terug op onze aanwezigheid.

Veiligheid en beleving voor jong en oud

De open dag was gratis toegankelijk en trok veel bezoekers uit de hele regio. Het was dé perfecte kans voor jong en oud om direct in gesprek te gaan met de mensen die zich dagelijks inzetten voor de veiligheid in onze regio. Naast het bewonderen van het indrukwekkende wagenpark van de brandweer, konden bezoekers kennismaken met diverse hulpverleners en partners uit de regio.

Onze EHBO-vrijwilligers stonden klaar om tekst en uitleg te geven over het belang van eerste hulp bij ongevallen. Want net als de brandweer, is snel en adequaat handelen bij een incident van levensbelang!

Prachtige demonstraties door verschillende partijen

Gedurende de dag werden de bezoekers getrakteerd op spectaculaire demonstraties. Verschillende partijen lieten zien wat zij in hun mars hebben. Zo liet de brandweer zien hoe zij slachtoffers bevrijden bij een zwaar verkeersongeval (technische hulpverlening) en werd er gedemonstreerd hoe gevaarlijk een ‘vlam in de pan’ in de keuken kan zijn. Ook de jeugdbrandweer liet een knap staaltje werk zien.

Als EHBO-vereniging hebben we met veel bewondering gekeken naar de fijne samenwerking tussen de verschillende hulpdiensten. Het laat maar weer zien hoe belangrijk het is dat we samenwerken aan een veilige leefomgeving in Westerwolde.

Word ook onderdeel van ons team!

Heeft de open dag jouw interesse in hulpverlening gewekt? En wil je zelf ook weten wat je moet doen in een noodsituatie? [Bezoek onze cursuspagina voor meer informatie] over hoe jij je EHBO-diploma kunt behalen of hoe je lid kunt worden van onze gezellige vereniging.

We willen Brandweer Bellingwolde hartelijk bedanken voor de uitnodiging en de strakke organisatie, en natuurlijk alle bezoekers voor hun enthousiasme en de leuke gesprekken! Tot de volgende keer!

🚒 Samen sterk voor een veilig Westerwolde! 🚒